Kars’tan başlayıp, Iğdır ve Aralık üzerinden Nahçıvan’a uzanan ve oradan da Zengezur Koridoru ile ana hatta bağlanacak olan demiryolu için bugün temel atma töreni yapıldı.
Proje, Pekin’den Londra’ya kesintisiz bir ulaşım hattının en hayatî noktalarından biri olacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demir yolu hattı ile Zengezur Koridoru’nun hayata geçmesini sağlayacak en somut ilk adımlarından birini atarak, sadece Türkiye’nin değil, tüm Güney Kafkasya’nın ve Avrasya’nın geleceğine damga vuruyoruz.” dedi.
Yatırım bedelinin yaklaşık 110 milyar lira olduğunu açıklayan Bakan Uraloğlu, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı Temel Atma Töreni’nde yaptığı konuşmada, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demir yolu hattının yapım çalışmalarını başlatmanın heyecanını ve mutluluğunu yaşadıklarını söyleyerek “Zengezur Koridoru’nun kapısını sonuna kadar açıp Güney Kafkasya’da barış ve refah dolu yeni bir dönem başlatacak” dedi.
Uraloğlu, özellikle dünyadaki son siyasi gelişmelerin Türkiye’nin kilit noktasını teşkil ettiği Orta Koridor’un stratejik önemini bir kez daha ortaya koyduğunu işaret ederek “Türkiye, Azerbaycan ve Ermenistan’ı birleştiren bir köprünün, Çin’den Avrupa’ya uzanan Asya ile Avrupa arasındaki sosyoekonomik ilişkileri daha da pekiştirecek çelikten bir uluslararası bağın yapımına başlıyoruz.” diye konuştu.
“Zengezur’un hayata geçmesini sağlayacak en somut ilk adım”
Bakan Uraloğlu, şunları kaydetti:
“Bugün burada, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demir yolu hattı ile Zengezur Koridoru’nun hayata geçmesini sağlayacak en somut ilk adımlarından birini atarak, sadece Türkiye’nin değil, tüm Güney Kafkasya’nın ve Avrasya’nın geleceğine damga vuruyoruz. Bu proje, uluslararası barış ve refah için bir yol haritasıdır. Zengezur Koridoru, Türkiye, Azerbaycan ve Ermenistan arasında ekonomik işbirliğini güçlendirecek, bölgesel barışı pekiştirecektir. Başta Orta Koridor’un paydaşı olan ülkeler olmak üzere küresel ticarette tüm dünya için altın bir çağ başlatacaktır.
Güney Kafkasya’da ekonomik işbirliğini artıracak, sınırların açılmasını ve diplomatik ilişkilerin normalleşmesini hızlandıracaktır. 224 kilometre uzunluğundaki Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demir yolu hattımızı; çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak inşa edeceğiz. Yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak bu hattımız; 5 tünel, 19 aç-kapa tünel, 3 viyadük, 10 köprü, 144 alt geçit, 27 üst geçit ve 480 menfez ile bir mühendislik harikası olacaktır.” (AA)