‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Türkiye’nin bir ili ‘Turizm Başkenti’ seçildi!

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türk Devletleri Teşkilatı Turizm Bakanları 10. Toplantısı’nda alınan ortak kararla Ankara’nın 2026 yılı için “Türk Dünyası Turizm Başkenti” ilan edildiğini duyurdu. Bakan Ersoy, sosyal medya hesabı üzerinden …

Altın güne düşüşle başladı: Gram ne kadar oldu?

Altın güne düşüşle başladı: Gram ne kadar oldu?

Açlık sınırından da beter! Emekli ölüm sınırında maaşa layık görülüyor

En düşük emekli maaşının açlık sınırının altında kaldığına dikkat çeken Kısacık, “Emeklilerimiz ölüm sınırında maaş alıyor” diyerek kanun teklifinde emekli maaşlarında kayda değer bir iyileştirme yapılmamasına tepki gösterdi. EMEKLİLERİMİZİN ALIM …

Musk’ın yeni siyasi partiyi duyurmasının ardından Tesla hisseleri düştü

Tesla hisseleri daha sonraki dönemdeki kayıplarının bir kısmını telafi etti, ancak hala yüzde 6,5 aşağıdaydı. Trump, “Elon Musk’ın tamamen ‘rayından çıktığını’ görmek beni üzüyor” dedi ve Musk’ın, ana Cumhuriyetçi ve Demokrat partilerle rekabet …

Türk Harb-İş’in emek nöbetinde 15. gün: Sadece emeğimizin karşılığını istiyoruz, amacımız geçim derdimizi dindirmek

Türk Harb-İş’in emek nöbetinde 15. gün: Sadece emeğimizin karşılığını istiyoruz, amacımız geçim derdimizi dindirmek

L’Oréal’dan dev satın alma: Profesyonel saç bakım markası için harekete geçti

Fransa’nın dünyaya açılan köklü güzellik şirketi L’Oréal, önemli bir satın alma için harekete geçti. L’Oréal’ın hedefinde ABD ve Birleşik Krallık merkezli profesyonel saç bakım markası Color Wow var. Fransız L’Oréal, Color Wow’ı satın almak için …