‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Bakan Şimşek, Londra’da: Türk lirasındaki oynaklık ciddi biçimde azaldı, Türkiye’nin büyüme potansiyeli yüksek

Şimşek, yatırımcı görüşmelerinde Türkiye’nin dezenflasyon sürecine ve büyüme potansiyeline dikkat çekti

Tavuk burger fiyatları 9 yılda katlandı: Asgari ücret artışa yetişemedi

Ünlü restoran zincirinin tavuk burger menüsü dikkat çeken fiyat değişimiyle gündeme geldi. Asgari ücret karşısındaki alım gücündeki düşüş ise çarpıcı boyutlara ulaştı.

Dünyada otomobil almanın en pahalı olduğu ülkeler: Türkiye kaçıncı sırada?

Otomobil sahibi olmak dünya genelinde giderek zorlaşıyor. Küresel ölçekte hazırlanan yeni bir rapor, sıfır araç fiyatlarının birçok ülkede belirgin şekilde arttığını ortaya koydu. Vergilendirme politikaları, döviz kuru etkileri ve ekonomik dinamikler …

En güvenilir arabalar açıklandı: Tesla ve Volvo’yu rakip tanımadı, zirveye yerleşti

Güvenlik denince akla ilk gelen markalardan Volvo, bu kez zirvede değil. ABD’de sigorta şirketlerinin desteklediği bağımsız kuruluş IIHS’in yaptığı araştırma, Volvo’dan daha güvenli bir otomobil markasını ortaya koydu. İşte 2025’in en güvenli …

Türkiye’nin bir ili ‘Turizm Başkenti’ seçildi!

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türk Devletleri Teşkilatı Turizm Bakanları 10. Toplantısı’nda alınan ortak kararla Ankara’nın 2026 yılı için “Türk Dünyası Turizm Başkenti” ilan edildiğini duyurdu. Bakan Ersoy, sosyal medya hesabı üzerinden …

Altın güne düşüşle başladı: Gram ne kadar oldu?

Altın güne düşüşle başladı: Gram ne kadar oldu?